Rogier van ’t Land beste raadslid Westerkwartier

RTV Noord legde de vraag wie de afgelopen raadsperiode het beste raadslid van de gemeente was voor aan alle raadsleden van onze gemeente.
De regel: de raadsleden mochten niet op zichzelf stemmen en ook niet op een partijgenoot.
De uitkomst van deze verkiezing: Rogier kreeg de meeste stemmen van zijn collega-raadsleden en werd ‘beste raadslid van de gemeente Westerkwartier’.

Complimenten voor Rogier

Collega’s vinden dat Rogier zijn zaken goed op orde heeft en dat hij, ondanks het feit dat D66 slechts één zetel heeft, inhoudelijk over alle agendapunten mee kan debatteren. “Het is fijn samenwerken met Rogier”, zegt één van de raadsleden die op hem heeft gestemd. “Hij voert constructief oppositie en daarmee bereikt hij het beste voor de inwoners van Westerkwartier en voor de D66-stemmers”.

Blij verrast

Rogier was blij verrast met deze verkiezing en deelde de eer met de steunfractie en fractie-assistente, maar als eenmansfractie, sinds 2019 nieuw in de raad, komt de meeste eer uiteraard toe aan Rogier.

Anne de Groot, Koos Winter en Rogier van ’t Land - Beeld: Onbekend

Felicitaties van bestuur

Het bestuur van de afdeling D66 Westerkwartier zette Rogier nog eens extra in het zonnetje:
“Fantastisch zoals Rogier de afgelopen raadsperiode inhoud heeft gegeven aan zijn raadslidmaatschap. Rogier is een verbinder, zowel in de eigen steunfractie als met de andere fracties in de Raad. Pure kwaliteit om zo positief oppositie te voeren. We zijn trots en feliciteren hem van harte!”.