D66 maakt werk van schoon vervoer. Schoner, beter én veiliger. Elektrisch vervoer, ook van goederen, wordt gestimuleerd, met extra (slimme) laadpalen, vooral ook bij het centrum, en initiatieven voor deelauto’s. Vrachtverkeer wordt ontmoedigd, goederenvervoer met elektrische voertuigen aangejaagd. Voetgangers en fietsers krijgen in Wassenaar voorrang en fiets- en wandelroutes worden veilig ingericht. In het centrum komen meer stallingen, ook voor veilige stalling en opladen van elektrische fietsen. De maximum snelheid in het centrum en omliggende doorgaande wegen gaat omlaag van 50 km/h naar 30 km/h.
Dit zet een rem op sluipverkeer en is goed voor de veiligheid van de kwetsbare verkeersdeelnemers. D66 maakt ook werk van beter openbaar vervoer. D66 zet in op een buslijn van Wassenaarse Slag naar de Vlietlanden. En op een buslijn van de nieuwe bouwlocatie bij Katwijk naar het centrum van Wassenaar. D66 wil dat de gemeente zich in de regio hardmaakt voor Hoogwaardig Openbaar Vervoer over de N44 met goede aansluitingen naar het centrum van Wassenaar en Valkenhorst. D66 wil de N44 terugbrengen naar twee enkele rijbanen voor auto’s met 50 km/h. De vrijkomende banen moeten worden ingericht voor elektrische pendelbussen die regelmatig rijden en Noordwijk, Katwijk en Wassenaar verbinden met Den Haag en Leiden. De N44 tussen Rozenplein en Raadhuislaan moet verdiept worden aangelegd.