D66: Bedankt voor je stem en het vertrouwen

D66 Wassenaar is trots op het behaalde resultaat en gaat met veel vertrouwen en enthousiasme aan de slag voor Wassenaar. Wij zijn onze kiezers zeer dankbaar voor hun stem en het vertrouwen.

Na lange voorbereidingen en een intensieve verkiezingscampagne werd woensdag 16 maart tijdens de uitslagenavond bekend dat D66 de komende vier jaar weer met twee zetels in de gemeenteraad
vertegenwoordigd is. Daar zijn wij heel erg blij mee en dit is goed voor Wassenaar. Onze kandidatenlijst bestaat uit betrokken Wassenaarders die graag een positieve bijdrage leveren aan hun eigen buurt, lokale gemeenschap en leefomgeving. Vanuit onze idealen als sociaal-liberalen bedrijven wij politiek die gericht is op oplossingen en voor vooruitgang.

Wij zullen ons de komende jaren sterk maken om de inwoners van Wassenaar nog beter te betrekken bij de Wassenaarse politiek. Inwoners en belanghebbenden worden vanaf het begin betrokken bij nieuwe plannen en initiatieven, en de gemeente gaat nu echt invulling geven aan inwonerparticipatie. De basis is op orde, maar de uitvoering kan beter en vereist ook een andere houding van de gemeente Wassenaar.

De opkomst tijdens de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen was lager dan vier jaar geleden. Dat vraagt van ons dat we onze lokale democratie beter moeten onderhouden en vernieuwen, zodat
mensen het vertrouwen in de gemeente niet verliezen. Dat we dichter bij de inwoners komen te staan, zodat iedereen gehoord wordt en invloed kan hebben op wat men belangrijk vindt. Niet de gemeente maar de gemeenschap en inwoner staan centraal. Want mensen willen serieus genomen worden en invloed op de dingen die hen direct aangaan. D66 maakt zich hier al jaren sterk voor en dat zullen wij blijven doen. Inwoners kunnen bij ons terecht met hun zorgen en ideeën en wij gaan altijd het gesprek aan.

Lokale politiek begint zodra je thuis de voordeur uit loopt. Of het nu gaat om verkeersveiligheid, betaalbare woningen, de voorzieningen in Wassenaar, het onderhoud aan wegen en beheer van het groen, nieuwbouw van scholen of ouderen- en jeugdzorg. De gemeente speelt een belangrijke rol.

Wil je ook actief worden in de Wassenaarse politiek? Dan is dit misschien wel hét moment. Meld je aan als geïnteresseerde en wij gaan graag met jou in gesprek over wat jou beweegt en hoe je binnen
D66 een bijdrage kan leveren aan Wassenaar. Neem contact met ons op. Mail ons op [email protected]

Rogier Krabbendam
fractievoorzitter D66 Wassenaar