Commissie-leden voor D66 geïnstalleerd

Deze week zijn ook de commissieleden officieel begonnen bij de gemeenteraad van Wassenaar. D66 is blij dat Marianne Wuite en Paut Kromkamp met D66- fractievoorzitter Rogier Krabbendam en raadslid Ritske Bloemendaal actief worden als commissielid voor de D66-fractie. Marianne gaat hoofdzakelijk deelnemen aan de Commissie Fysieke Leefomgeving en Paut gaat zich vooral toeleggen op de dossiers van
de Commissie Mens & Maatschappij.

Marianne Wuite (56) was jarenlang journalist bij regionale dagbladen en werkt inmiddels ruim tien jaar als woordvoerder bij de rijksoverheid. Ze werkt nu voor de Deltacommissaris, de regeringscommissaris die toeziet op de uitvoering van het Deltaprogramma waarmee we ons land klimaatbestending maken. Daarvoor was Marianne werkzaam als woordvoerder voor het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, onder meer op het gebied van mobiliteit en verkeersveiligheid en als woordvoerder natuur voor het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit.
“Wassenaar is een mooi en groen dorp met ongelooflijk veel betrokken inwoners en vrijwilligers. Ik vind het harstikke leuk om me samen met hen als commissielid voor D66 te gaan inzetten om onze gemeente nog mooier, groener en gezonder te maken.”

Links Marianne Wuite rechts Paut Kromkamp

Beeld: D66 Wassenaar

Paut Kromkamp (62) werkt haar hele leven al in de zorg. Begonnen als fysiotherapeut en later als manager in de gehandicaptenzorg en bij MEE, als bestuurslid bij het Astmafonds, nu Longfonds, en
op tal van andere plekken. Ze is voor D66 eerder actief geweest als commissielid in haar vorige woongemeente Goes en als voorzitter van de landelijke Thema afdeling Zorg en Welzijn. Vanuit haar eigen bedrijf houdt ze zich bezig met veranderprocessen in de Wmo en in de jeugd- en ouderenzorg. “Het werken in de zorg is mooi maar ook zwaar, en in de komende jaren hebben we steeds meer mensen nodig. Ik hoop met mijn werk en bij de raad bij te dragen aan de toekomst van de zorg. Dat vraagt soms om oplossingen die net even anders zijn dan anders, en die kunnen heel veel voldoening geven. Slim organiseren, anders werken en goed samenwerken, ook met de zorgvrager, kan zowel beter en fijner zijn en tegelijk helpen om de kosten meer in de hand te houden.”