Samen verschil maken

Afgelopen week stonden we op de markt om iedereen op te roepen vooral te gaan stemmen, samen met onze eigen Wageningse kandidaten voor Provinciale Staten: Frank Cornelissen en Sara Panis.

En zo’n dag is altijd leuk om goede gesprekken te voeren met iedereen die de markt bezoekt. Bijvoorbeeld over onze acties in de gemeenteraad, waarbij we aandacht bleven vragen voor de Enka-lozing. Over de standvastigheid van D66 met betrekking tot het stikstofprobleem. Of over Kaag die werd opgewacht met brandende fakkels. Het mooie van zo’n dag, is het gesprek met iedereen. Om te luisteren naar elkaars standpunten, deze te delen of juist om verschillen te respecteren. Dat maakt Wageningen kleurrijk en daar word ik altijd blij van. Afgelopen week waren er nog meer mogelijkheden voor gesprekken. Bij het verkiezingsdebat in de BBLTK waar Frank uitlegde hoe hij de Gelderse belangen gaat behartigen, bij Ceres en KSV waar minister Kuipers VWS sprak over gelijke kansen voor iedereen en bij D66 Nijmegen waar minister Dijkgraaf vertelde hoe belangrijk het mbo is, dat scholieren meer zouden moeten kijken naar wat past dan automatisch kiezen voor het ‘hoogste’ en over de studiebeurs die weer wordt ingevoerd. Elkaar betrekken en respecteren is overal de belangrijke boodschap. Dus doe mee en stem 15 maart!