De Wielerbaan

“Er is een klassenstrijd gaande op de camping” kopte de Gelderlander laatst. Dit zien we door heel Nederland en nu ook in Wageningen.

De Wielerbaan, tegenwoordig recreatiepark de Wielerbaan, wil uitbreiden met 60 huisjes. Dat brengt voor de eigenaren veel meer op dan chalets, caravans of tenten. Bijkomend effect: het trekt criminelen aan omdat het een goede witwasmogelijkheid biedt. Moeten we dat willen in Wageningen? Willen wij een huisjespark met meer verkeer en drukte. Een plek die niet betaalbaar is voor mensen met een kleine beurs. Of willen we dat mensen kunnen kamperen in Wageningen, in een groene rustige omgeving. Dat hebben we nog niet met elkaar vastgelegd als raad, ook inwoners hebben daarin nog geen stem gehad. Wat D66 betreft houden we het bij een beperkt vakantiepark, met voldoende kwaliteit, diversiteit, leefbaarheid en veiligheid. En met een mogelijkheid om te kamperen. In het groen. Dat hoort toch bij Wageningen. Laten we het daar eens over hebben en aan de slag gaan met toerisme beleid. Voordat het te laat is.