¡A los peluches!

Een dag nadat ‘onze’ Annemiek van Vleuten haar fiets aan de wilgen hing stond het sportbeleid op de agenda.

We bespraken dit met Wageningse sportbestuurders en de sportraad. Thema’s als ruimtegebrek voor zowel buiten- als binnensport passeerden de revue en verschillende interessante oplossingsrichtingen (herverdeling, creëren extra ruimte door een blaashal bij KV in de wintermaanden) werden ingebracht. Komende week praten we hierover verder. De vraag om actie vanuit de sportbestuurders aan de Wageningse politiek is terecht en ik verzeker u: gehoord.

Niet vaak zit de publieke tribune zo vol als afgelopen week. Dit laat zien hoezeer sport leeft in Wageningen. Nu onze geliefde ereburger niet meer (professioneel) op de fiets zit, zullen we onze sportieve inspiratie elders vandaan moeten halen. Hiervoor hoeven we gelukkig niet ver te zoeken. Van Vleuten’s Spaanse bijnaam, La Peluchen (het knuffeldier), verbeeldt goed hoe ze in Wageningen wordt gezien. Volgens mij is elke Wageninger trots op, en gek met Annemiek. Maandag bleek maar weer eens hoeveel sportieve Wageningse ‘peluches’ wij rijk zijn. Aan alle sportvrijwilligers zeg ik graag vanaf deze plek: jullie werk is ontzettend belangrijk, het wordt gezien en enorm gewaardeerd. Heel veel dank voor jullie inzet voor de Wageningse sport!