D66 zet Het Klooster op de agenda van de raad

30 juni staat Het Klooster op de agenda van de raadsvergadering. Wij hebben hierom gevraagd omdat er veel onduidelijk is. We vragen ons ook af of de verenigingen straks nog wel fijn gebruik kunnen maken van Het Klooster. Dit is tenslotte ooit beloofd door de wethouder.

Het Klooster Waalre

Het Klooster - Het Klooster in Waalre Beeld: D66 Waalre

Verenigingen niet goed geïnformeerd

Hoe zit het nu met de samenwerking tussen de investeerders en Futuris? Waarom zijn er misverstanden tussen hen en de wethouder over wat er speelt? Komt er überhaupt horeca in Het Klooster of moeten de verenigingen het straks doen met slechts een koffieautomaat? Welke afspraken zijn hierover gemaakt met de verenigingen?

Wij krijgen de indruk dat de verenigingen niet goed geïnformeerd zijn door de wethouder, begin 2019 toen alle afspraken werden vastgelegd rond de verkoop.

Extern onderzoek

De nieuwe huurprijzen waren niet openbaar. Daar konden wij als gemeenteraad dus niet ons ongenoegen over uiten. Over commerciële huurtarieven in de weekenden is zelfs nooit gerept. Toentertijd wilden wij – zoals de rekenkamer ook adviseerde – de afspraken laten controleren met een extern onderzoek. Maar helaas waren wij met PvdA de enigen en werd de deal gesloten. Overhaast dus, wat ons betreft.

Kunnen de zorgen van de verenigingen nog worden weggenomen?
U kunt de vergadering op dinsdag 30 juni vanaf 20.00 uur live volgen. Ga dan naar https://waalre.raadsinformatie.nl en klik op de groene balk naast ‘nu live’ om de uitzending te volgen.