1.000 EURO Coronasteun voor Waalrese ondernemers, verenigingen en instellingen.

D66 kijkt altijd met positieve blik naar lastige kwesties en zoekt dan mogelijkheden om mensen vooruit te helpen. Zo ook in de huidige coronacrisis.

Vooruit helpen

Met de motie van 9 november 2021 heeft de fractie van D66 het voor elkaar gekregen om horecaondernemers, verenigingen en overige instellingen rechtstreeks financieel te steunen bij het uitvoeren van QR-controles.

€ 1.000,- steun voor ondernemers, verenigingen en instellingen

De gemeente had namelijk extra budget uit Den Haag gekregen voor het uitvoeren van deze extra controletaken. In plaats van een volledige besteding van dit geld door de gemeente zelf voor extra controles, hebben wij voorgesteld om onze ondernemers, verenigingen en instellingen te steunen met een eenmalig bedrag van € 1.000. Hiermee worden zij allemaal positief ondersteund in het uitvoeren van de nu wettelijk verplichte controles. Zij moeten immers verplicht controleren en maken daardoor extra kosten.

In de raad en bij het college was er flinke weerstand en werd in eerste instantie gesproken over ‘het zomaar weggeven van geld’.

De fractie van D66 heeft echter voet bij stuk gehouden en gelukkig een meerderheid kunnen overtuigen. Het college is ondanks haar tegenstrubbelingen in eerste instantie toch aan de slag gegaan met dit plan en heeft onze motie uitgevoerd.

Het blijkt wel: ook in moeilijke tijden zijn er nieuwe wegen en oplossingen te vinden die met hetzelfde geld leiden tot een beter resultaat voor de Waalrese gemeenschap. Het doet ons goed daar aan bijgedragen te hebben.