Expertsessies

Zeven keer per jaar behandelen we een thema met een onderzoeker en een praktijkdeskundige. Doel van de sessies: concrete aanbevelingen. Is er een onderwerp waar je graag een sessie over wil? Als vrijwilligers kunnen we altijd hulp gebruiken bij het regelen van interessante sprekers. Begin december stellen we op een ALV de agenda voor het komende jaar op.  Dus kom met je idee en doe mee!

De sessies

Expertsessies zijn de belangrijkste activiteit van V/M Sociale Innovatie. Jaarlijks kiezen we op onze ALV een serie onderwerpen die we het volgende jaar samen met een onderzoeker en een praktijkdeskundige gaan uitpluizen. Het doel van de avond is om met concrete aanbevelingen te komen voor een maatschappelijk probleem. De onderwerpen en de datum waarop we die gaan behandelen staan in de agenda. De uitnodiging wordt daarnaast naar de leden V/M Sociale Innovatie gemaild.

Onderwerpen

Je kan ook zelf onderwerpen aandragen. Op de homepage van onze site staat daarvoor een formulier. De binnengekomen onderwerpen bespreken we op de ALV. Omdat er een beperkt aantal sessies is per jaar zullen we niet alle onderwerpen kunnen behandelen. Daarnaast moeten onderwerpen aan een paar voorwaarden voldoen.

Ten eerste moet aan een onderwerp een gendercomponent zitten. We proberen naast gender ook andere vormen van diversiteit mee te nemen bij de onderwerpen. Zit die gendercomponent er niet in? Maar vind je toch dat er aandacht aan het onderwerp moet worden gegeven? Bovenin de pagina kan je naar de andere thema-afdelingen navigeren. Waarschijnlijk sluit het onderwerp beter aan bij een andere thema-afdeling.

Ten tweede willen we onze onderwerpen concreet kunnen maken. Wij zijn dol op filosofische discussies over de toekomst van Nederland en D66, maar bij onze expertsessies proberen we concrete oplossingen te komen die bij wijze van spreken morgen al uitgevoerd kunnen worden.