Mike Rijkers (nr. 3) over een duurzame economie en schone lucht

De luchtkwaliteit in Velsen staat zwaar onder druk. D66Velsen zet gezondheid op één en zet zich in voor schone lucht en een duurzame economie in Velsen. Daarom willen we zo snel mogelijk groen staal bij Tata Steel en willen we beter onderzoek naar de luchtkwaliteit. Verder investeert D66Velsen vol in het programma gezondheid en luchtkwaliteit in Velsen.

Mike Rijkers (nr. 3) over een duurzame economie en schone lucht

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

Mike Rijkers is steunfractielid voor D66Velsen en staat op plaats 3 voor de gemeenteraadsverkiezingen. Hij zet zich in voor schone lucht en een duurzame economie. ”Ik ben geschrokken van de rapporten die de afgelopen jaren zijn uitgekomen over de luchtkwaliteit hier. Binnenkort ga ik ook met mijn gezin met twee kinderen in IJmuiden wonen. Ik zet me ervoor in dat de lucht zo snel mogelijk schoner wordt en iedereen open en eerlijke informatie krijgt over de luchtkwaliteit!’’

Volgens D66Velsen is een duurzaam en schoon bedrijfsleven ook essentieel voor voldoende werkgelegenheid. In Velsen zijn we goed in techniek en hebben we de kennis, kunde en locatie om een centrale rol te spelen in de energietransitie. ”Wij zetten daarom in op versterking van technisch onderwijs en verbinding naar bedrijven via Techport. Zo is Velsen straks onmisbaar in een nieuwe duurzame economie en zorgt D66Velsen voor schone lucht in Velsen!’’