Koningsdag 2022 en 3 gedecoreerde D66’ers

Tijdens de officiële aftrap van Koningsdag werden de gedecoreerden van 2020, 2021 en 2022 feestelijk ontvangen in het Mariapark te Sittard. Ook drie van onze leden hebben een lintje ontvang. Burgemeester Verheijen sprak daarna alle gedecoreerden nogmaals toe.

Hans Verheijen - Beeld: Pepijn Pi

Herman Evers

Herman Evers werd in 2021 benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Herman kreeg deze onderscheiding voor zijn inzet voor inclusie. “Door u is Sittard-Geleen koploper in Nederland qua inclusie” zei de Burgemeester vorig jaar.

Bert Kamphuis (links) en Herman Evers (rechts) - Beeld: Pepijn Pi

Jan-Willem Westra

Ook Jan-Willem Westra werd dit jaar onderscheiden tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Jan-Willem kreeg dit lintje voor zijn maatschappelijk brede inzet, o.a. als voorzitter van de Geleense afdeling van het KWF Kankerbestrijding, penningmeester van de Coöperatieve Vereniging Zuidenwind en secretaris binnen de Hervormde Gemeente Breda.

Jan-Willem Westra - Beeld: Hans Verheijen

Bert Kamphuis

Oud-wethouder en voormalig fractievoorzitter Bert Kamphuis werd benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Bert ontving deze onderscheiding voor jarenlange en onvoorwaardelijke inzet als volksvertegenwoordiger in Sittard-Geleen.

Monique Kamphuis (links) en Bert Kamphuis (rechts) - Beeld: Pepijn Pi

Trots en dankbaar

Fractievoorzitter Pepijn Pi spreekt grote waardering uit voor Herman, Jan-Willem en Bert. ”Het is dankzij zulke leden en hun inzet dat onze samenleving en de stad waar wij van houden, Sittard-Geleen, beter, mooier en levendiger wordt. Alle drie deze heren leveren een bijdrage op hun eigen manier en alle drie zijn zij onmisbaar. Op deze feestelijke bijeenkomst/dag heffen we het glas op de gedecoreerden binnen onze gemeente en zien we nog eens duidelijk wat de inspanningen van hen — en in het bijzonder Herman, Jan-Willem en Bert — betekenen voor ons allen. Namens de fractie, maar ook even namens het bestuur, bedanken wij hen. Van harte gefeliciteerd”.

Bert Kamphuis (links), Pepijn Pi (midden) en Herman Evers (rechts) - Beeld: Pepijn Pi