Bedankt voor je stem!

1617 stemmen! The day after. Op 18 juni 2021 ging de telefoon. “Van harte gefeliciteerd Pepijn, jij bent onze lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022’’. Man, wat was dat een ontzettend gaaf gevoel. Ik werd op dat moment de jongste D66-lijsttrekker van Nederland.

Pepijn Pi - Beeld: D66

En hoe gaaf dat ook was, een ding wist ik zeker: dit kan enkel een succes worden als D66 een dream team kon gaan neerzetten. En, ook dat lukte. We kregen de grootste lijst ooit en ik had een kernteam waarmee ik kon lezen en schrijven. Samen gingen we als nieuw D66-team bouwen aan een succes voor onze stad, Sittard-Geleen.

Weinig slaap, blaren op de voeten, van hop naar her, debatten, interviews en knallen, knallen, knallen. Dat was de afgelopen weken de dagelijkse routine. En dan is het opeens 16 maart 2022. ‘The big day’. Als nieuw team hebben we 1 zetel gehaald in de gemeenteraad van Sittard-Geleen. Misschien niet het resultaat waarop we hadden gehoopt, maar we hebben het toch als volledig nieuw team maar even binnen weten te slepen. En dat voelt – ondanks alles – toch als een dikke overwinning. Een overwinning die deze lijsttrekker nooit had kunnen klaarspelen zonder het dream team. Many thanks! Ook een dikke knuffel voor mijn vriend Noa!

Aan alle kiezers die op D66 hebben gestemd: hartelijk dank! Het is een hele eer om namens jullie dadelijk het D66-geluid – als jongste (toekomstig) raadslid van Sittard-Geleen – te mogen laten horen in de raadzaal. En dat laten we horen. Uiteraard ook een dikke felicitatie richting GOB, GroenLinks, PvdA en nieuwkomers P!T en Lokaal Sittard-Geleen-Born.

En nu? Nu gaan we aan de slag voor Sittard-Geleen. Now it’s time to get the job done. And we’ll get it done.

Pepijn