Ondernemersnetwerk D66

Beeld: D66

Ben je ondernemer en lid van D66? Sluit je dan aan bij het Ondernemersnetwerk D66. Dé plek waar ondernemende D66’ers elkaar leren kennen en hun netwerk kunnen vergroten.

D66 is een ondernemerspartij. Sociaal-liberalen hebben een persoonlijke maar ook een ondernemende ambitie voor Nederland. En waardevolle ideeën voor onze politici.

Het Ondernemersnetwerk D66 faciliteert kennisuitwisseling tussen ondernemers, experts en politici. Om begrip te kweken, ideeën te delen en kansen te creëren voor een gunstig en duurzaam ondernemingsklimaat. D66 krijgt door het Ondernemersnetwerk een beter beeld van haar ondernemende achterban en kan die sterker aan zich gaan binden. Voor een sterker D66 en een sterker Nederland.

• Bevorderen van de onderlinge banden en uitwisseling van kennis, ideeën en ervaringen binnen ondernemend D66.
  • Bijdragen aan het politiek proces door het bedrijfsleven te betrekken bij standpuntbepaling.
  • Binden van een bredere en meer diverse achterban om het Ondernemersnetwerk waardevoller te maken en D66 sterker.

• Jaarlijks 4 tot 6 bijeenkomsten met ondernemende gastspreker en een debat met D66-politicus
  • Georganiseerde themadiscussies met een volksvertegenwoordigers en bestuurders
  • Platform voor initiatieven als bijvoorbeeld het groeiboekje ‘Deltaplan voor Nederlandse economie’ en ‘Nieuwe Groei voor Nederland’
  • Netwerk met maatschappelijk betrokken ondernemers
  • Gevraagd en ongevraagd adviseren van bestuurders en volksvertegenwoordigers

6 april: Investeren en innovatie: hoe wint Europa de slag om de economie van morgen?
We staan aan de vooravond van een economische herschikking van ‘de grote drie’. Gedreven door de energietransitie en een nieuwe geopolitieke werkelijkheid zullen Europa, de Verenigde Staten en China zich opnieuw moeten uitvinden om een bestendige economische toekomst voor henzelf te garanderen. Wat vergt deze verandering van de overheid en politici (Joost Sneller, Tweede kamerlid), investeerders (Rinke Zonneveld, CEO Invest-NL) en ondernemers (Dieuwertje Drexhage, co-founder LAYCO Medical) en – met dit in gedachte – wat zou bovenaan de politieke agenda moeten staan komende Europese verkiezingen? Welke keuzes dient Europa te maken om haar welvaart te behouden en hoe onderscheidt D66 zich hierin?

Dit is een deelsessie tijdens het D66 congres. De bijeenkomst is van 14:30u tot 15:30u in zaal 22. Wij zouden het leuk vinden om velen van jullie daar te zien en neem vooral al je D66-vrienden mee! Mocht je het nog niet gedaan hebben, bestel dan hier je toegangskaartje voor het congres. Hopelijk tot dan!

• Femke Brenninkmeijer – Voorzitter
  • Piebe Koster – Penningmeester
  • Stefan Pack – Algemeen Bestuurslid
  • Ayla Schneiders – Algemeen Bestuurslid
  • Mehraban Mameli – Algemeen Bestuurslid

Het Ondernemersnetwerk D66 kent zo’n 150 leden: ondernemers, bestuurders, experts en ambtenaren. Wij juichen een diverse en inclusieve achterban toe. Voor €66,- per jaar wordt je lid.

Door lid te worden krijg je alle nieuwtjes via de mail, maar je kan ons ook nog eens volgen op LinkedIn.