Veel nieuwe gezichten in top 10 van D66 Brabant

Een team barstensvol talent, expertise en ervaring

“Ik ben trots op dit team barstensvol talent, expertise en ervaring.” Dat is de reactie van D66-lijsttrekker Matthijs van Miltenburg op de uitslag van de interne verkiezingen voor de kandidatenplekken 2 t/m 10 bij de verkiezingen voor provinciale staten op 15 maart 2023.

Bij D66 bepalen de leden de lijstvolgorde. Lijsttrekker Matthijs van Miltenburg was al eerder gekozen. De Brabantse leden verkozen Dianne Schellekens (60) uit Vught als running mate. Plek drie is voor Kasper van de Langenberg (31) uit Boxtel, gevolgd door Floris Stoot (24) uit Zevenbergschen Hoek. Huidig Statenlid Bettine van Boxel (56) uit Oss staat op 5, gevolgd door Ralph van Ierland (27) uit Eindhoven, Ruth Giebels (59) uit Breda en Jos Buijvoets (34) uit Tilburg. Fanny van Rooij (36) uit Vlijmen en Gerard de Mol (27) uit Oss completeren de top 10.

Op naar een fantastische score bij de Statenverkiezingen

“Met deze top top tien gaan we nu aan de slag om een fantastische score voor D66 neer te zetten bij de provinciale verkiezingen volgend jaar”, aldus Van Miltenburg. “We zetten in op een groen en
gezond Brabant, waar het voor iedereen goed toeven is. Samen maken we van Brabant de aantrekkelijkste provincie van Nederland.”

Voorzitter van D66 Brabant en oud-Statenlid Marusjka Lestrade reageert verheugd op het grote aantal mensen dat zich voor de kieslijst van D66 had aangemeld. “Er viel veel te kiezen door de
Brabantse leden. Er waren veel meer aanmeldingen dan plaatsen die we op de lijst hebben.” De volledige kandidatenlijst van 50 personen wordt begin volgend jaar gepubliceerd.