Motivatie
Ik ben actief lid geworden bij D66 omdat ik niet wil toekijken, maar ook actief bezig wil zijn om samen met anderen mij in te zetten voor anderen.
Liesbeth Sjouw - Beeld: D66 Noord-Brabant
Introductie
Liesbeth brengt als Statenlid een dijk aan politieke en bestuurlijke ervaring met zich mee. Ze werd politiek actief omdat ze niet zomaar wil toekijken. Voor Brabant maakt ze zich hard voor het herstel en behoud van onze natuur. De provincie moet in balans zijn om ruimte te houden voor wonen, werken, recreëren en rust. In haar vrije tijd is Liesbeth vaak te vinden in de heide rondom Geldrop.
Ik ben actief lid geworden bij D66 omdat ik niet wil toekijken, maar ook actief bezig wil zijn om samen met anderen mij in te zetten voor anderen.
De natuur rond Geldrop met de Gijzenrooise Zegge (een van de weinige stukken grond in Brabant waar nooit een ruilverkaveling heeft plaatsgevonden), Groote Heide en de Strabrechtse Heide.
Het behoud en herstel van onze natuur is zeer belangrijk. Door meer bomen te planten en te zorgen voor een goede ordening van de ruimte blijft Brabant in balans. Zo houden we ruimte voor wonen, werken, recreëren en rust. In combinatie met aandacht voor gezondheid én een gezonde leefstijl maakt dit onze omgeving en het leven direct een stuk mooier.
Dat we in staat zijn om keuzes te maken om de natuur echt te herstellen en de gezondheid van onze inwoners te verbeteren.
D66 is een partij die diversiteit durft toe te laten en een partij waar voor iedere stem plaats is.
Een historische atlas. Hierin zie je de veranderingen in de geschiedenis visueel voorbij komen en maakt het mij bewust dat het “nooit hetzelfde is geweest”.
Nog niet zo lang geleden bezocht ik zowel het Waalres Museum als het Dordrechts Museum. In Waalre werd ik getroffen door het intieme karakter van het museum. Het is fascinerend om in de voormalige Linnenfabriek Swane het industriële erfgoed van deze gemeente tot je te nemen. Dat gaat van de welbekende Brabantia collectie tot textiel uit de zestiende eeuw. Het is mooi om door de ogen van een ander naar dit erfgoed te kijken. Hetzelfde overkwam mij, maar dan met de Hollandse schilderkunst, in het Dordrechts Museum. Zo laat ik me keer op keer inspireren.