Suat Kutlu

• Ankara/Turkije
  • Eindhoven
  • Zij/haar

Suat maakt zich hard om van onze provincie een duurzame, gezonde en circulaire regio te maken. Hiervoor hebben we schone lucht en gezond en duurzaam voedsel nodig. Zonder dit kan geen samenleving voortbestaan. Hij wil dit bereiken door provinciale middelen zo efficiënt als mogelijk in te zetten, zonder bureaucratie. Zo kan iedereen in Brabant een gezond en gelijkwaardig leven leiden.

Motivatie

Om de toekomst veiliger en gezonder te maken voor onze kinderen moeten we een duurzame en circulaire samenleving opbouwen. Dat komt niet vanzelf. Iedereen is verantwoordelijk voor het voortbestaan van een gezonde en veilige wereld. Want, mensen hebben enorme invloed op de veranderingen in de wereld en daarmee ook op de kwaliteit van het leven van nu én in de toekomst. Gezondheid van de mens bepaalt de kwaliteit van het leven op de aarde. Daarom moet iedereen zijn of haar plicht voelen om daar een steentje aan bij te dragen. Dat kan zowel individueel als collectief. Ik heb ervoor gekozen dit niet alleen individueel te doen, maar ook collectief actief te zijn. Daarom ben ik lid geworden van D66. Zo draag ik bij aan de realisatie van een duurzame samenleving in Brabant, maar ook in de wereld.

Lievelingsplek in Noord-Brabant

Eindhoven, het is een stad die alles heeft om een goed voorbeeld te zijn voor een duurzame en circulaire samenleving. Dat kan alleen als alle kansen en faciliteiten op een juiste en efficiënte manier worden ingezet.

Welke kansen zie jij voor de provincie?

De provincie kan als aanjagende, bindende en coördinerende partij iedereen in beweging krijgen om van onze regio een duurzame, gezonde en circulaire regio te maken. Daarvoor moeten we de provinciale middelen optimaal benutten. Ook moeten we minder regels hanteren en bureaucratie tegengaan zodat burgers makkelijker zelf initiatieven kunnen nemen waarbij steun van de provincie nodig is.

Wat zijn drie zaken die jij als Statenlid wil veranderen?

• Minder regels.
  • Minder bureaucratie.
  • Provinciale middelen op een rechtvaardiger en efficiëntere manier inzetten voor het realiseren van een volledige duurzame, gezonde en circulaire samenleving te realiseren.

Wat betekent D66 voor jou?

Een partij waar ik mijn idealen, opvattingen en doelen over het bereiken van een gezond en gelijkwaardig leven voor iedereen het meest herken.

Wat is je favoriete boek?

Sapiens van Yuval Noah Harari. Het is een fascinerende reis door de geschiedenis van de mensheid. Het dwingt je om de waan van de dag in perspectief te zien.

Wat is je laatst bezochte culturele event?

Het optreden van de Turks-Nederlandse zangeres AYNUR in Muziekgebouw Eindhoven. Zij maakt heel creatief gebruik van twee verschillende culturen om iets nieuws en moois neer te zetten. Dat wordt herkend en gewaardeerd door mensen uit verschillende culturen.