Tristan Hokke

Tristan is algemeen bestuurslid

• 22 jaar
  • Maassluis

Sinds kort is Tristan Hokke actief binnen de fractie van D66 Maassluis. Hier praat hij mee over actuele onderwerpen en vraagstukken, die spelen in de gemeente. Tristan stond op plek 9 van de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022. Hij zet zich voornamelijk in voor thema’s als duurzaamheid en lokale democratie. Ook vervult hij de functie van Algemeen Bestuurslid binnen de partij.

Lievelingsplek in je gemeente (en waarom?)

Mijn lievelingsplek in de gemeente, is de omgeving van het Scheur/de Nieuwe Waterweg. Dit is een mooie plek om lekker uit te waaien en een rondje door het Sterrenbos te wandelen, na een lange dag achter de laptop.

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

Ik zie veel kansen om de gemeente groener te maken. Groenvoorzieningen moeten té vaak wijken voor bouwprojecten, waardoor steeds meer kostbaar groen verdwijnt. Binnen Maassluis moet er meer ruimte worden gecreëerd voor groenvoorzieningen en scherpere normen komen.
Daarnaast zie ik ook kansen op het gebied van aandacht voor duurzaamheidsaspecten, Neem als voorbeeld isolatie, energieopwekking of duurzame mobiliteit. Bij ieder van deze voorbeelden is het belangrijk dat de burger nauw betrokken en gestimuleerd wordt. Zo kan er écht een verschil worden gemaakt.

Wat zijn drie zaken die jij als raadslid wil veranderen?

• Burgerinitiatieven stimuleren en toegankelijker maken
  • Scherpe normen voor het behoud van groen
  • Meer aandacht voor de mentale gezondheid

Wat betekent D66 voor jou?

D66 Maassluis is een gezellige en intelligente groep mensen, die openstaan om het gesprek met elkaar aan te gaan en mensen kansen te bieden om te ontwikkelen. Het is een plek waar ik veel leer van vraagstukken en bestuurlijke ervaring op doe.