Liesbeth Dirksen

• 69 jaar
  • Maassluis
  • Zij/haar

Sinds 2020 woon ik weer in Maassluis. Weer, want van 1972 tot 2007 woonden wij in Maassluis. Na 13 jaar in Rotterdam gewoond te hebben besloten we weer terug te keren naar onze vertrouwde en nu vanaf afstand zeer gewaardeerde woonomgeving. Onze 3 kinderen zijn hier geboren en getogen en een groot deel van ons sociale netwerk is ook hier.
Als inwoner van Maassluis wil ik me graag inzetten voor het in stand houden en verbeteren van onze stad.

Lievelingsplek in je gemeente (en waarom?)

Mijn lievelingsplek in Maassluis is de Willem Alexander boulevard aan de Waterweg. Heerlijk om daar mijn dagelijkse ommetje te maken. Maar nog leuker vind ik Avonturis Natuurspeelltuin. Wat een geweldige plek voor kinderen om te spelen.

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

Metropool fietspad zodat meer mensen kiezen voor de fiets in plaats van de auto voor woon- werkverkeer

Wat zijn twee zaken die jij als raadslid wil veranderen?

• Behoud of uitbreiding van groen
  • Aandacht voor voetgangers en fietsers

Wat betekent D66 voor jou?

In een prettige sfeer met elkaar discussiëren en nadenken over gemeentelijke zaken en de toekomst van onze stad met mensen in verschillende levensfases, van student tot gepensioneerd, geeft de mogelijkheid om vanuit meerdere perspectieven naar onze gezamenlijk belangen te kijken.