Gabriella Eekhout-Saiu

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

Politiek is te belangrijk om alleen aan mannen over te laten – Els Borst

• 55 jaar
  • Sleen
  • Lisse

Politiek is geen ver-van-je-bed show, het beinvloedt ons dagelijkse leven. Ook op lokaal niveau kun je invloed hebben, door te kiezen of door je beschikbaar te stellen voor de gemeenteraad. Het is goed als de gemeenteraad een goede afspiegeling is van de bevolking van Lisse, zodat bij beslissingen over ons dorp rekening wordt gehouden met de belangen van alle inwoners en ondernemers. Ik woon graag in Lisse en hoop nog vele jaren te kunnen genieten van ons gezellige dorp en de mooie omgeving. Daarom zet ik me graag in voor Lisse!

Lievelingsplek in je gemeente (en waarom?)

Het Keukenhofbos, een heerlijke plek om te wandelen en frisse lucht op te snuiven.

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

Een bruisende gemeente die dorpshart, Keukenhofbos en Ringvaart optimaal combineert om na corona voor inwoners en bezoekers een plek voor ontspanning, vertier en recreatie te bieden.

Wat zijn drie zaken die jij als raadslid wil veranderen?

• Meer woningen voor starters
  • Beter voorbereid op klimaatverandering
  • Betere ontsluiting van Lisse voor auto, OV en fiets

Wat betekent D66 voor jou?

De progressief-liberale partij, die realistische keuzes durft te maken. Een partij die het individu de ruimte wil geven, zonder de mensen die een steuntje nodig hebben uit het oog te verliezen. Een partij die een gezonde, leefbare toekomst voor Nederland wil en die wil samenwerken in Europa. Een partij waarmee ik me verbonden voel!

Wat is je favoriete boek (en waarom?)

Julia Navarro, Schiet maar, ik ben toch al dood
Dit boek, dat een periode van bijna 100 jaar omvat, gaat over mensen die eerst naast elkaar leven en samen iets opbouwen. En hoe dat, door ‘grote politiek’ die inbreekt op hun dagelijkse leven, is kapot gemaakt. Maar ook dat mensen die naar elkaar willen luisteren, elkaar weer kunnen terug vinden. Een prachtig verhaal dat zo maar echt gebeurd had kunnen zijn.

Laatst bezochte culturele event? Waarom ga je graag daarheen?

Een film in Floralis. En daarvoor (voor Corona) een aantal theatervoorstellingen in Floralis. Ik ga daar graag heen omdat het een fijne zaal is, je dicht bij de artiest(en) zit en je er lekker op de fiets naar toe kan! Ook worden er leuke en interessante voorstellingen gepland.