D66 Lelystad stelt verkiezingsprogramma en kandidatenlijst vast

LELYSTAD – Woensdag 15 december hebben de leden van D66 Lelystad het verkiezingsprogramma vastgesteld waarmee zij in de nieuwe gemeenteraadsperiode aan de slag willen voor Lelystad. Met het programma ‘Lelystad: ruimte voor groen en groei’ maakt D66 Lelystad duidelijke keuzes voor de toekomst van Lelystad.

Nadat eerder al gekozen was voor Sanne de Wilde als lijstrekker namens D66 Lelystad is de verdere kandidatenlijst nu ook bekend. ‘Een combinatie van jong talent en ervarenere krachten. Met veel kennis van en betrokkenheid bij de belangrijke thema’s die in Lelystad spelen’ zegt een trotse lijstrekker over de andere verkiesbare kandidaten. Op plek 2 staat Heidy Smit, eerder raadslid in de Noordoostpolder, en op plek 3 vinden we de politiek ervaren Joop Meijer. De top-5 wordt afgesloten met de jonge talenten Sebastiaan van Hoegee en Mark Scholten.
Ruimte voor groen en groei

Met het programma zet D66 Lelystad vol in op investeren in duurzaamheid en het voorkomen van energiearmoede, het verbeteren van onderwijs in onze stad, versnellen van de woningbouw en de verbetering van de positie van Lelystad als hoofdstad van de Nieuwe Natuur.

Lijsttrekker Sanne de Wilde zegt over het verkiezingsprogramma: ‘Lelystad heeft de potentie om te groeien, qua inwoners en woningen maar ook als het gaat om groen. Op het gebied van duurzame energie en circulaire economie. Dat vergt dat we nu keuzes gaan maken en dat doen wij. Zo kunnen we de titel ‘hoofdstad van de nieuwe Natuur waar maken en bieden we de ruimte voor groen en groei!’.

Niet alleen voor de stad, ook voor de verkiezingen is de partij ambiteus. D66 Lelystad zet in op verdubbeling van het aantal zetels van twee naar vier. Sanne de Wilde: “We zitten vol met energie voor de campagne en kunnen niet wachten om samen Lelystad progressiever en duurzamer te maken”.

Het verkiezingsprogramma is hier te vinden.