Mandy Elfferich - Wethouder en Lijsttrekker Beeld: Cees Hartman

Vier jaar geleden schreef ik op deze plek dat Landsmeer er goed voor stond. Financieel hadden we de wind mee en Landsmeer scoorde altijd hoog in de top van de beste gemeenten. En dat doet Landsmeer nog steeds. Het is nog altijd een fantastische woonomgeving Landsmeer krijgt nog steeds een hoge waardering van onze inwoners. In de afgelopen periode heeft het iets meer tegengezeten. De wereldwijde pandemie hield ons in de greep. Mede daardoor en door zeer hoge kosten voor jeugdzorg, waren de financiën niet meer zo rooskleurig. Landsmeer kwam in het nieuws als gemeente waar de wachtlijst voor woningzoekenden het langst is. En daar moeten we – binnen de mogelijkheden die Landsmeer heeft – het maximale aan doen.

In deze – wat mindere – omstandigheden toont Landsmeer zich op haar best. Wij kunnen wel tegen een stootje. Ik ben trots op de betrokkenheid, creativiteit en tomeloze energie die ik bij inwoners, ondernemers en het maatschappelijk middenveld heb gezien. Dat is ook altijd het uitgangspunt van D66: kijk naar wat er nog wel kan, koester en behoud wat er is. Laat iedereen vrij, maar laat niemand vallen.

De titel van dit programma is “Samen bouwen aan een groen en duurzaam Landsmeer”. Dit betekent dat we er samen voor willen zorgen dat Landsmeer prettig blijft om te wonen en te ondernemen. En tegelijkertijd goed bereikbaar, leefbaar en groen is. D66 Landsmeer kijkt daarbij verder dan morgen. We staan voor een fijne en leefbare gemeente, waarin onze kinderen veilig en gezond kunnen opgroeien. Groen is daarbij een belangrijk onderdeel. Maar ook een optimale dienstverlening aan onze inwoners, samenwerking opzoeken en het vormen van een vangnet voor degenen die dat nodig hebben.

D66 staat voor een cultuur waarin het om de inhoud en de inwoners van gemeente gaat. Wij willen ervoor zorgen dat onze gemeente een fijne en gezonde leefomgeving biedt voor al haar inwoners, met behoud van ons landelijke karakter en met een bloeiend verenigingsleven. In dit programma leest u hoe wij ons daar voor inzetten.

Mandy Elfferich
Lijsttrekker D66 Landsmeer.