Verkeersveiligheid Hoeksche Waard moet meer aandacht krijgen

Ter illustratie verkeersveiligheid Hoeksche Waard

Beeld: via Unsplash

Zorgen over verkeersveiligheid

Coen Raijer, fractievoorzitter van D66 Hoeksche Waard, maakt zich zorgen over de veiligheid van de inwoners van de Hoeksche Waard. “Het is onbegrijpelijk dat verkeersveiligheid geen apart punt is in het collegeprogramma. Het is een belangrijk onderwerp dat direct invloed heeft op de veiligheid en leefbaarheid in onze gemeente. Het verdient daarom meer aandacht en prioriteit in het beleid van het college.”

Werk maken van verkeersveligheid Hoeksche Waard

Raijer roept het college op om verkeersveiligheid alsnog als apart punt op te nemen in het collegeprogramma. “We moeten nu echt werk maken van verkeersveiligheid in de Hoeksche Waard. Er zijn te veel onveilige situaties op onze wegen. Als gemeente hebben we de verantwoordelijkheid om hier iets aan te doen en de veiligheid van onze inwoners te waarborgen.”

Aandacht geven die het verdient

Verkeersveiligheid Hoeksche Waard werd ook niet in het integraal veiligheidsbeleid van de burgemeester genoemd. Raijer: “Wij vinden dat je verkeersveiligheid apart moet benoemen. Omdat je het daarmee de aandacht geeft die het verdient”.

D66 Hoeksche Waard hoopt dat het college gehoor geeft aan deze oproep en verkeersveiligheid alsnog als apart punt opneemt in het collegeprogramma. “Laten we samen werken aan een veilige en leefbare gemeente”, aldus Raijer.