Save the date: 6 oktober Els Borst Netwerk

Samira Rafaela over Vrouwen en macht
Zondag 6 oktober in MCO Hilversum

De bekende D66-Europarlementariër Samira Rafaela geeft haar visie over ‘Vrouwen en macht’ en gaat in gesprek met vrouwen uit Gooi- en Vechtstreek. Het bestuur van het Els Borst Netwerk Gooi- en Vechtstreek presenteert met trots en plezier deze bijeenkomst met aansluitend netwerkborrel op zondag 6 oktober.

Vind jij het ook belangrijk dat vrouwen meer invloed krijgen in de politiek en in de maatschappij? Wil je meedoen aan een informatief, inhoudelijk sterk en gezellig netwerk? Kom dan ook naar deze bijeenkomst

Gastspreker:
Samira Rafaela, Europarlementariër

Onderwerp: vrouwen en macht
Datum:          zondag 6 oktober 2019
Tijd:               16.00 – 18.00 uur
Locatie:         Muziekcentrum van de Omroep (MCO), Heuvellaan 33, Hilversum

Kom ook en neem je vrouwelijke collega, vriendin of buurvrouw mee!
Voor de organisatie is het fijn om je aan te melden via [email protected].

De bijeenkomst is gratis, echter zijn consumpties voor eigen rekening. We hopen je te zien 6 oktober aanstaande in Hilversum!

Els Borst Netwerk
‘De politiek is te belangrijk om alleen aan mannen over te laten’, zei Els Borst. Deze bijzondere D66-politica inspireerde tot het oprichten van een netwerk voor actieve vrouwen. Het Els Borst Netwerk wil de positie van vrouwen in politieke en maatschappelijke functies versterken.

Doel
Het overkoepelend doel van het nieuwe Els Borst Netwerk Gooi- en Vechtstreek is het versterken van de positie van vrouwen in politieke en maatschappelijke organisaties. Ook als er specifiek kwesties in de regio zijn, willen we daarop inspringen. Met dit netwerk van vrouwen die wonen/ werken in de regio Gooi- en Vechtstreek willen we informatie uitwisselen, discussiëren over relevante onderwerpen en elkaar helpen en versterken.

Landelijk en regionaal Els Borst Netwerk
Wij zijn een regionale afdeling van het landelijke Els Borst Netwerk. Dit werd kort na het overlijden van deze bijzondere D66-politica opgericht op 6 juni 2015. Het is een netwerk voor actieve en zelfbewuste vrouwen in de geest van Els Borst, opgericht door D66-vrouwen. Het Els Borst Netwerk is dan ook bedoeld om vrouwen te ondersteunen en te versterken. En om succesvol hun weg te vinden in politieke en maatschappelijke organisaties.

Actieve vrouwen
Vrouwen uit Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen en Wijdemeren vierden de start van dit regionale vrouwennetwerk op 26 mei jongstleden in de Groene Afslag te Laren en bedachten met elkaar mogelijke acties, activiteiten en discussieonderwerpen voor volgende Els Borst Netwerkbijeenkomsten.

Organisatie
De organisatie bestaat uit: oprichters Jeannette Kriekenbeek en Valerie Grasmeijer (ambassadeurs landelijk Els Borst Netwerk); Carin Francken (D66-fractievoorzitter Blaricum) en Evelien Steensma (secretaris van het D66-bestuur Hilversum).

Vragen en aanmelden kan via [email protected].
En zie hier de FB-pagina van het evenement.