Lokale economie Hilversum draait op volle toeren

Na het besluit van Wimar Jaeger zijn er veel berichten verschenen op sociale media en in de lokale kranten. Als wethouder op verschillende gebieden (financiën, media, cultuur en evenementen) heeft hij dan ook veel bereikt. In de Gooi en Eembode verscheen een artikel afgelopen donderdag dat gaat over een van de dingen waar Wimar hard aan gewerkt heeft: de aantrekkende economie en werkgelegenheid in Hilversum.

Zo wordt in het stuk gewezen op een recent succes van wethouder Jaeger: de komst van Talpa Network per april. Dit voorbeeld laat zien dat Hilversum in de laatste jaren economisch aantrekkelijker is geworden. Het behoud van onder andere Media Monks en NEP zijn hier ook voorbeelden van. Ook is de gemeente op dit moment bezig om, in het kader van Brexit, Britse mediabedrijven naar Hilversum te halen.

Echter, de groei van de Hilversumse economie is nog steeds broos. Daarom heeft Jaeger de Agenda Economie & Media opgesteld. Een ambitieus uitvoeringsprogramma voor 2020 en 2021, waarin onder andere de BV Hilversum, de gemeente en ondernemersverenigingen samenwerken aan onderwijs, duurzaamheid en mobiliteit.

Lees het hele artikel hier.