Prikkeltekst

Nieuwsartikel Harlingen Boeit

Omdenkers

Wij zijn voor omdenken, daktuintjes, zinvol leven, containeradoptie, beeld borrelen, vrijwillige brandweer, botanisch stoepkrijten, denimcyclus, tiny forests, vertellersproza, losloopterreinen, vrijwilligen, wadden gym, nuchtere borrels, suikermax dagen en koekkoek wonen.  We zijn tegen code-rood-inflatie, gumcultuur, draaideurdocenten, doordraafdrift en zombiebanen.

Vooral heel erg vóór

We zijn dus heel veel vóór en weinig tégen. Wij weten dat je bij tegenwind je zeilen moet bijstellen, wij weten dat je bij tegenwind toch koers kunt houden. #doeslief vinden wij een leuke actie. Ouders die op school meewerken voor goed onderwijs voor hun kinderen waarderen wij erg. Wij houden van vrijdenkers. Wonen in een gezin kan, maar er zijn heel veel andere woonvormen denkbaar. Ouderen die samen gaan wonen zodat ze elkaar kunnen helpen vinden wij zo’n goed idee dat het een prijs kan winnen. Huisvesting voor jongeren die samenzijn bevordert vinden wij sympathiek. Wij houden ervan dat, als je regels bedenkt je die dan ook handhaaft. Wij houden ervan dat de wijkagent bekend is bij iedereen uit de wijk. Wij houden van verkeersveilige situaties, veel voetpaden en fietspaden van en naar onze dorpen en de stad. Wij houden van het geluid van de toeterende boten en van toeristen met een ijsje op de Voorstraat.  Wij houden van bruggen die op en neer gaan. Wij houden van mensen  die elkaar groeten, wij houden heel veel van Harlingen en haar inwoners.

Beeld: Elske de Groot