Robert Philippo

Robert Philippo - Lijsttrekker D66 Hardinxveld-Giesssendam Beeld: Luca Jansen

Robert Philippo is sinds acht jaar gemeenteraadslid in Hardinxveld-Giessendam.

• 78 jaar
  • Hillegom
  • Hardinxveld-Giessendam

“Voor ons dorp samen met ons team en onze inwoners en ondernemers kansen pakken.”
Robert Philippo

Robert is geboren in Hillegom. Inmiddels woont hij al 40 jaar in Hardinxveld. Wie Hillegom zegt zegt bloembollen. Daar is de carrière van Robert ook gestart. Hij heeft verschillende management-, directie en adviesfuncties bekleed in de sectoren maritiem, chemie, land- en tuinbouw, bouw, ICT en energie. Ondernemer in hart en nieren! Robert is nog actief in genealogische/genetisch onderzoek en advies via zijn bureau PhilGene. Hij is voorts eigenaar van het bureau Robus International- verandermanagement en organisatieadvies.

Leefomgeving = voldoende “groen” in de gemeente. Zijn strijd voor behoud van de Abelen aan de Peulenlaan heeft hem naar de actieve politiek gebracht in Hardinxveld-Giessendam! Inmiddels acht jaar raadslid in deze gemeente en lid van diverse lokale en regionale bestuurscommissies en werkgroepen.

Hij vindt dat de bestuurskracht versterkt moet worden, samen met onze gemeenschap. Inwoners zijn meer en meer hoger opgeleid, door de digitalisering weten ze vandaag al wat er morgen gaat gebeuren; hebben soms meer kennis en wetenschap, door hun maatschappelijke activiteit en/of interesses, dan de bestuurders en politici. Wij kunnen niet zonder onze inwoners bij de enorme gemeenschappelijk uitdagingen die op ons af komen, hun kennis en ervaring is onuitputtelijk en moeten we samen benutten om tot gedragen oplossingen te komen.

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

Woonkansen, Bereikbaarheidskansen, Economische kansen, Overheidskansen, Zorgkansen, Leefomgevingskansen, veiligheids- en handhavingskansen, Overheidskansen, Kansen voor sport, spel, cultuur en recreatie en maatschappelijke kansen

Wat zijn drie zaken die jij als raadslid wil veranderen?

• Bestuurskracht
  • Burgerparticipatie