Ons eten en onze omgeving, van Haarlemmermeer tot Europa

Strokenteelt in Haarlemmermeer Beeld: Conny van Stralen

Openbaar debat over Europees landbouw-
en natuurbeleid

D66 Haarlemmermeer-Aalsmeer en GroenLinks-PvdA Haarlemmermeer organiseren op 21 mei 2024 een verkiezingsbijeenkomst over landbouw- en natuurbeleid in Europa. Met het gemeenschappelijk landbouwbeleid, de Green Deal en de natuurherstelwet probeert Europa de toekomst en bestaanszekerheid van de landbouw te combineren met het herstel van de natuur en de noodzakelijke klimaatmaatregelen. Hoe dit te doen is een belangrijk debat, waar ook het Europees Parlement een grote rol heeft. Een aantal maatregelen is recent teruggedraaid. Wat zijn de gevolgen daarvan en wat zijn de gevolgen voor landbouw en natuur?

Inhoud van de avond

Op de avond zullen wetenschapper Gerry Alons en akkerbouwer Jan Ham kort het kader en de uitdagingen uiteenzetten. Daarna gaan vertegenwoordigers van politieke partijen en de zaal in debat.

Arjan Tolkamp, kandidaat voor CDA, Raquel García Hermida, kandidaat van D66 voor Europa en Laura Bromet, lid van de Tweede Kamerfractie GroenLinks-PvdA zijn er. Ook is een kandidaat van Volt uitgenodigd.

Met de bijeenkomst willen we laten zien dat Brussel heel ver weg lijkt, maar dat we daar in ons dagelijks leven best veel mee te maken hebben of krijgen. En dat ook ons dagelijks leven en wat we daar wensen van invloed is op wat in Brussel gebeurt.

Iedereen is welkom, graag vooraf aanmelden

We nodigen je van harte uit om te komen én om introducees mee te nemen. Kennissen, familie, toekomstige generatiegenoten, iedereen is welkom.

Meld je aan via [email protected] en laat ons weten met wie je komt en waar je/jullie vooral benieuwd naar bent of vragen over hebt.

Datum, tijd en plaats

21 mei 2024 van 19:30 tot 22:00 uur in het SKWA