Huisvestingsplan zet in op goede, gezonde en duurzame scholen

D66 feliciteert scholen met het Integraal Huisvestingsplan

Op donderdag 30 maart ging de gemeenteraad akkoord met het Integraal Huisvestingsplan voor scholen. Met dit plan zijn de investeringen in scholen en gymzalen in De Ronde Venen voor de komende 15 jaar geborgd. “Met dit plan neemt de gemeente haar verantwoordelijkheid en kunnen kinderen in onze gemeenten rekenen op goede, gezonde en duurzame schoolgebouwen.” “Als D66 hebben we ons stevig ingezet voor dit plan en nu ligt het er” zegt Joanne Freeve, fractievoorzitter van D66 De Ronde Venen.

Joanne Freeve en Rijk van Ommeren - Beeld: D66 De Ronde Venen

Scholen in onze gemeente hebben laten zien dat ze goed kunnen samenwerken en zijn samen met de gemeente tot een volgorde gekomen waarin scholen verduurzaamd, gerenoveerd of zelfs herbouwd worden. Een van de scholen die snel aan de slag kan is de Julianaschool uit Wilnis. Zij spraken ook in bij de politieke commissie om te laten zien dat hun honderd jaar oude gebouw echt aan vernieuwing toe is.

D66 ging bij de Julianaschool langs met narcissen voor in de klas om ze te feliciteren met deze mijlpaal. “We zijn echt blij, komende week gaan we al met de gemeente in gesprek over onze ideeën en om te starten met een onderzoek naar alle mogelijkheden” zegt Rijk van Ommeren (bestuurder van de Julianaschool. Van Ommeren is enthousiast en ziet veel mogelijkheden voor de school en voor het dorp Wilnis. Bijvoorbeeld een combinatie met kinderopvang. Joanne Freeve: “Als onderwijspartij zijn we trots op dit plan en dat we als gemeente samen met alle schoolbesturen ambitie tonen”.