Beste inwoners van de gemeente Brummen,

Acht jaar geleden trad D66 toe tot de Brummense gemeenteraad. Ruim twee jaar geleden kwam D66 in de huidige coalitie. Alles dankzij de steun van jullie, kiezers, en door onze constructieve liberaal progressieve opstelling, naar alle partijen toe.

COVID-crisis

De coalitie ging voortvarend aan het werk om Brummen door de moeilijke tijd heen te helpen waarin wij verkeren. Opeens zaten we in de COVID-crisis die een allesbepalende factor werd voor iedereen. Sommigen verloren dierbaren, kinderen en jongeren konden niet naar school, niemand kon meer normaal sporten of naar de muziekvereniging, ook onze horeca kreeg klap op klap te verduren.
Ondertussen bleven de uitdagingen in onze gemeente maar doorgaan met aandacht vragen; veel jongeren komen er niet tussen op de woningmarkt of lukt het niet een vaste baan te krijgen, we kunnen ons niet langer verstoppen voor de klimaatcrisis, de gemeente kraakt in al haar voegen om de noodzakelijke zorg te kunnen blijven leveren ondanks de steeds verder oplopende kosten, ik noem er maar een paar.

Van het slappe koord af

D66 heeft keihard meegewerkt om deze uitdagingen het hoofd te kunnen bieden. En daar zijn we trots op. “Het is nog niet af” klinkt het dan al snel. Nou, dat klopt, het is nog niet klaar. De afgelopen twee jaar hebben laten zien hoe met onze liberale progressieve aanpak Brummen van het slappe koord af is gekomen en weer wat vaste grond onder de voeten heeft gekregen
Een Robuust Brummen, een gemeente die haar Kerntaken uitvoert, dat wil iedereen.

Progressieve plannen

Maar D66 wil meer: Brummen moet vooruit!
Al ben je robuust, stilstand is achteruitgang. En Brummen vraagt om meer: om goede en voldoende huizen, om van klimaatverandering serieus werk maken, om de zorg te bieden die nodig is. Brummen vraagt om progressieve plannen van politici die niet bang zijn om keuzes te maken, om vooruit te denken, om zaken goed aan te pakken.

Laat je stem horen!

D66 wil verder. Ga met ons mee. Geef ons de ruimte om ons progressieve geluid te laten horen in de Brummense gemeenteraad. Geef ons jouw stem om progressief beleid mogelijk te maken in het nieuwe college van B&W.
Laat je stem horen en stem 14, 15 en 16 maart op D66!

Rolf Schinkel
Lijsttrekker D66 Brummen – Eerbeek