Installatie Nieuwe Statenfractie

Bestuursperiode 2023-2027

Beeld: D66 Brabant

Vandaag is de nieuwe D66-fractie aangetreden. De vierkoppige fractie kan niet wachten om aan de slag te gaan voor de toekomst van Brabant.

Wij hebben zin om de komende vier jaar de schouders eronder te zetten voor een schoon, leefbaar en gezond Brabant.”

Matthijs van Miltenburg – Fractievoorzitter

Matthijs gaat zich onder andere inzetten voor de brede welvaart van  Brabanders en een duurzame landbouw. Statenlid Dianne Schellekens neemt haar geschiedenis vanuit het waterschap mee om een positieve bijdrage te leveren aan het herstel van het Brabants grondwater. Ze gaat zorgen dat we het met minder, nóg beter gaan doen! Ook zal zij zich inzetten voor de gezondheid van de Brabanders.

Brabant moet een plek blijven waar iedereen kan wonen. Statenlid Kasper gaat zich inzetten voor een daadkrachtige oplossing van de wooncrisis in dorp én stad! Verder maakt Kasper zich hard voor een bruisende cultuursector in onze mooie provincie. Statenlid en Jonge Democraat Floris zal de stem van de jongeren laten horen in de Brabantse politiek. Jongeren hebben de toekomst! Daarnaast zal hij zich bezig houden met de bereikbaarheid van Brabant.

Meer weten? Lees hier meer over onze nieuwe fractie!