In memoriam Stef Stevens

Deze week hebben we afscheid moeten nemen van het Helmondse D66-raadslid Stef Stevens. Stef was al enige tijd ziek, maar toch is het heel snel gegaan. Met zijn overlijden is een zeer betrokken en enthousiaste D66’ers verloren gegaan. Onze gedachten en medeleven gaan uit naar zijn vrouw en kinderen en de D66-afdeling Helmond.

Vanaf 2014 raadslid

Vanaf 2014 was Stef Stevens lid van de gemeenteraad van Helmond. Sinds 2018 was hij tevens leider van de raadsfractie van D66. Verder was hij een bekend gezicht in heel Brabant en ook daarbuiten. Op vrijwel iedere provinciale of landelijke bijeenkomst was hij van de partij.

Voor D66 Helmond was Stef de drijvende kracht achter de fractie. Hij vond het belangrijk om iedereen in zijn of haar kracht te zetten. In december 2021 kreeg hij gezondheidsproblemen als gevolg van galwegkanker. In januari 2022 onderging hij een operatie die succesvol verliep heeft Stef  de politieke draad weer opgepakt, zowel tijdens de verkiezingscampagne als daarna in de gemeenteraad. Helaas was dit slechts van korte duur. Op 7 februari is hij in het harnas gestorven.

Onvoorwaardelijke steun voor D66

Zijn steun voor D66 was onvoorwaardelijk. Zo wilde hij ondanks zijn ziekte toch heel graag als lijstduwer op de kandidatenlijst van D66 Brabant. Bij de komende verkiezingen voor provinciale staten (15 maart) staat hij op plaats 42 in de kieskring Eindhoven-Den Bosch. En daar blijft hij staan, want de kandidatenlijsten zijn definitief en niet meer te veranderen. En al zou het kunnen, we willen hem eren met die plaats.

Stef Stevens - Beeld: Stef Stevens