D66 Brabantdag

Wat kom jij zaterdag 9 juli brengen?

Beste Brabantse D66’er,

Het kan weer! Een echte D66 Brabantdag. Georganiseerd door de D66-Statenfractie. Een ontmoetingsdag in het provinciehuis in Den Bosch voor alle (nieuwe) Brabantse D66-raadsleden, wethouders, andere betrokken D66’ers en JD’ers uit heel Brabant. Een dag om vragen te stellen aan de kersverse D66-lijsttrekker Matthijs van Miltenburg, om kennis te maken met het Statenwerk, om mee te denken over het provinciale verkiezingsprogramma en nog veel meer. En natuurlijk is er tijd voor Brabantse gezelligheid. Wij zijn heel benieuwd wat jij Brabant wil brengen aan kennis, expertise en goede ideeën. Jij komt toch ook?

Schrijf je in onderaan deze pagina en heel graag tot 9 juli,

D66-Statenfractie
Ine Meeuwis (fractie-voorzitter), Janneke van Kessel, Bettine van Boxel, Suat Kutlu en Liesbeth Sjouw

Provinciehuis ‘s-Hertogenbosch

09:00 uur
Ontvangst met koffie en thee (hal Provinciehuis)

09:30 uur
Welkom door voorzitter regiobestuur en fractievoorzitter (grote zaal, Bois le Duczaal)

09:45 uur
Q&A met lijsttrekker (grote zaal)

10:30 uur
Pauze

10:45 uur
Subsessies ronde 1 (zalen begane grond)

12:15 uur
Lunch (hal)

13:15 uur
Subsessies ronde 2 (zalen begane grond)

14:45 uur
Pauze

15:00 uur
Plenaire terugkoppeling subsessies (grote zaal)

15:30 uur
Brabantquiz (grote zaal)

16:00 uur
Borrel (hal)

17:00 uur
Einde

Subsessies ronde 1 (ochtend)

Hoe ziet een werkweek van een Statenlid eruit? Wanneer heb je fractieoverleg, werkbezoeken, Themadagen en Statendagen? Hoe bouw je dossierkennis op? Heb je interesse om je kandidaat te stellen als Statenlid, dan is dit een ideale kennismaking. De periode van aanmelding voor kandidaatstelling D66-Statenlid is van 1 augustus t/m 5 september 2022.

Hoe ziet jouw ideale campagne eruit in aanloop naar de Provinciale Statenverkiezingen van maart 2023? Welke ervaringen neem jij mee vanuit de gemeenteraadsverkiezingen? Welke thema’s uit jouw gemeente zijn ook actueel binnen de provincie? Tijdens deze meeting willen we goede campagne-ideeën in kaart brengen.

De leden van de Verkiezingsprogrammacommissie (Arend Meijer, Robin Verleisdonk, Jessica van Eijs en Ruth Giebels) coördineren de conceptteksten voor het verkiezingsprogramma PS2023. Daarbij kunnen ze jouw input goed gebruiken. Vooral bij bepaalde thema’s. In de ochtend kun je kiezen uit de thema’s:
- Natuur (in relatie tot Ruimte in Brabant)
- Economische groei versus kwaliteit van leven (Brede Welvaart)

Subsessies ronde 2 (middag)

In Brabant hebben we nu 16 D66-wethouders (Bergen op Zoom, Best, Eindhoven, Goirle, Helmond, Den Bosch, Nuenen, Oisterwijk, Oosterhout, Tilburg (2x), Veldhoven, Vught, Waalwijk, Woensdrecht en Zundert), plus een stadsgezant en een gedeputeerde. Daarnaast twee D66’ers die wethouder zijn voor een lokale partij (Deurne en Drimmelen). Hoogste tijd om live met elkaar kennis te maken en ervaringen uit te wisselen.

De leden van de Verkiezingsprogrammacommissie (Arend Meijer, Robin Verleisdonk, Jessica van Eijs en Ruth Giebels) coördineren de conceptteksten voor het verkiezingsprogramma PS2023. Daarbij kunnen ze jouw input goed gebruiken. Vooral bij bepaalde thema’s. In de middag kun je kiezen uit de thema’s:
- Toekomstbestendig Bestuur
- Cultuur in Brabant

De Jonge Democraten Brabant, en iedereen met belangstelling daarvoor, treffen elkaar op de JD-ontmoetingsplek bij de koffiecorner in de hal. Spreek hen aan als je meer wilt weten van de activiteiten in Brabant voor JD-leden (12 tot en met 30 jaar).

Jij komt toch ook op 9 juli?