De toekomst van De Braken

Onlangs hebben we vernomen dat de gemeente Boxtel een overeenkomst heeft gesloten met de eigenaar van De Braken. De overeenkomst houdt in dat de gemeente €200.000,- betaald en de Braken twee jaar langer open blijft voor de ruim 2500 sporters. Dat is goed nieuws, maar wat ons betreft wordt hiermee het probleem vooral naar de toekomst verschoven. Daarom hebben wij de volgende vragen:

Vragen

1. Er is bijna twee jaar onderhandeld met als uitkomst dat de Braken nog twee jaar openblijft. Is de wethouder het met ons eens dat er nu snel nieuwe plannen moeten liggen om de toekomst van de 2500 sporters veilig te stellen?

2. Betekent de overeenkomst ook dat het plan van de opblaashal bij MEP nu definitief van de baan is?

3. Hoeveel geld is hiermee bespaard?

Op de website van de gemeente Boxtel is te lezen dat beide partijen in gesprek blijven over een langdurige oplossing. Dat is wat ons betreft erg vaag.

4. Houdt dit in dat de gemeente nog steeds wil blijven onderhandelen met de eigenaar van De Braken?

5. Waarom is gekozen voor een overeenkomst van twee jaar?

6. Hoe staat het met eventuele reparaties en/of onderhoud van De Braken in het komende twee jaar? Zijn daar afspraken over gemaakt?