Best samen
Best in beweging

D66 staat voor gelijke kansen voor alle inwoners. We zien een belangrijke taak voor de gemeente om te investeren in goede sportvoorzieningen en cultuur(onderwijs). Cultuuronderwijs staat als basis voor de culturele ontwikkeling van ieder kind. En wat sport betreft draagt Best met uitstekende sportvoorzieningen positief bij aan de breedtesport. Dat is belangrijk, want zonder breedtesport ook geen topsport. De kracht van Best is een sterk verenigingsleven dat een grote bijdrage levert aan goede sportruimtes en een dekkend cultureel aanbod. D66 vertrouwt op de eigen kracht van mensen en hun mogelijkheden om voorzieningen voor de gemeenschap zelfstandig aan te bieden. De gemeente denkt hierin mee en ondersteunt waar nodig. D66 wil zowel jeugd als ouderen in beweging krijgen.

Dit wil D66 bereiken

• Om kinderen in beweging te krijgen gaan we ‘grasveldjes opknappen naar ‘speel- en beweegtuinen’. Niet alleen in nieuwbouwwijken zoals Dijkstraten en Steegsche Velden, maar juist ook in bestaande wijken.
  • Voor alle leeftijden maken we sport toegankelijker, bijvoorbeeld via een sportpas, en realiseren we ook een beweegtuin voor ouderen. We investeren in initiatieven van sportverenigingen die hieraan bijdragen.
  • Kunst en cultuur geven Best een gezicht. D66 ziet graag dat er daarvoor opnieuw een percentageregeling kunst en cultuur komt.
  • Bij al onze plannen denken we na over toegankelijkheid voor mensen met een rolstoel of een andere beperking. Zo zorgen we dat in Best iedereen mee kan doen. Dat is belangrijk omdat iedereen zich veilig en thuis moet kunnen voelen in Best. We willen immers een inclusieve gemeente zijn.
Best in beweging

D66 - D66 Beeld: D66