Raadsfractie D66 neemt kijkje bij crisisopvang locatie Naastenbest

De D66 fractie heeft donderdag 2 augustus een bezoek gebracht aan sporthal Naastenbest. Gedurende drie weken wordt de sporthal gebruikt voor crisisopvang van statushouders.

Op locatie

Op 2 augustus hebben Pieter en Marius een bezoek gebracht aan de sporthal in Naastenbest. In augustus wordt deze 3 weken lang gebruikt als crisisopvang locatie voor statushouders. Op het moment dat de rondleiding werd gegeven waren de medewerkers net klaar met de laatste voorbereidingen.

Inwonersavond

Een week eerder vond een inwonersavond plaats voor omwonenden van de sporthal. Er is door het college snel actie ondernomen om iedereen te informeren en zorgen zo veel mogelijk weg te nemen. De gemeente en partners zoals de veiligheidsregio en het COA hebben uitleg gegeven over hoe de crisisopvang er aan toe gaat en uitgelegd wat mensen zelf kunnen doen. De gemeente heeft een locatie manager waarmee inwoners 24/7 contact op kunnen nemen.

Onder de indruk

De situatie is nu dat mensen om de drie weken naar een nieuwe crisisopvang locatie moeten verhuizen. Het is voor mensen verschrikkelijk dat dat op deze manier moet. Ondanks dat doen de organisaties hun best om het voor mensen zo aangenaam mogelijk te maken. De D66 fractie is onder de indruk van het werk dat in korte tijd is verzet door het college van B&W en de ambtelijke organisatie. We hebben onze complimenten dan ook overgebracht aan de organisatie.

Meer informatie?

Op de website van de gemeente Best leest u meer over de crisisopvang. Bij vragen over dit onderwerp kunt u het beste contact opnemen met de gemeente Best. Crisisnoodopvang sporthal Naestenbest – Gemeente Best

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.