Schriftelijke vragen over straatintimidatie in Apeldoorn

Vanmorgen heeft ons raadslid Dennis Russchen namens de fractie D66 Apeldoorn schriftelijke vragen ingediend over straatintimidatie in Apeldoorn.

Naar aanleiding van het CBS onderzoek over straatintimidatie wat op 2 februari is gepubliceerd, heeft D66 Apeldoorn vragen gesteld aan het college over straatintimidatie in Apeldoorn. Het onderzoek meldde dat twee op de drie vrouwen tussen de 12 en 25 jaar worden lastiggevallen op straat. Dit houdt in dat ze worden nagefloten of nageroepen, en soms ook achternagelopen. Volgens het onderzoek, krijgen jonge vrouwen het vaakst te maken met nafluiten, gesis of geroep. Straatintimidatie zorgt ervoor dat burgers zich niet veilig voelen op straat en zich beperkt voelen in hun bewegingsvrijheid. D66 wilt dat iedereen zich veilig voelt en vrij voelt om zich te bewegen op elke plek in Apeldoorn en elk tijdstip. We hopen met de schriftelijke vragen inzicht te krijgen over de aanpak van de gemeente rondom (seksuele) straatintimidatie in Apeldoorn. Met deze informatie kunnen we kijken of er vervolgstappen gezet moeten worden om straatintimidatie aan te pakken in Apeldoorn.