Wil jij je meer inzetten voor de maatschappij? Of misschien overweeg je om politiek actief te worden? Dan is dit jouw kans!

Kom onze fractie versterken als fractiemedewerker en maak kennis met de lokale politiek van Apeldoorn. Dit is de ideale positie om jouw stem te laten horen in de gemeenschap van Apeldoorn en, als je dat wilt, te groeien naar een positie als o.a. gemeenteraadslid.

Wij zoeken:

Onze fractie zoekt een enthousiaste fractiemedewerker. Als fractiemedewerker ben jij degene die onze fractie ondersteunt op communicatief, secretarieel en organisatorisch gebied. Jij zorgt ervoor dat de fractie zich volledig kan focussen op de politiek, en er is zeker ruimte voor jou om ook hier een bijdrage te leveren.

Dit ga je doen:

Als fractiemedewerker heb je een belangrijke rol in het ondersteunen van onze fractie. Je bereidt onze wekelijkse fractievergaderingen voor. Je maakt de agenda en notuleert. Ook houd je bij welke bijeenkomsten er zijn en waar we aan deelnemen. Ook denk je inhoudelijk mee over fractiestandpunten en maak je kennis met de lokale politiek. Het kan dus ook dienen als een traineeship voor een mogelijke toekomstige carrière!

Ben je dit?

– Je vindt het leuk om politieke boodschappen van de fractie om te zetten in makkelijk leesbare teksten voor de website en social media.

– Je beschikt ver organisatorische vaardigheden.

– Je weet je weg in de huidige digitale omgeving.

Inzet en vergoeding

Wij beloven jou een inzet van minimaal een jaar. Je ontvangt hiervoor een passende vergoeding.

De verwachte inspanning bedraagt ongeveer 8 uur per week

Interesse?

Neem gerust contact op met [email protected]

Twijfel je of deze functie bij je past? Kom een keer meelopen en ervaar of dit iets voor je is!