Een hernieuwde markt in Bos en Lommer

Zaterdag 27 november is het dan, eindelijk, zo ver. De Bos en Lommermarkt gaat weer van start. Na veel overleg en veel inzet van onze fractie, met name Ruud van Buren, zal er vanaf zaterdag weer een markt zijn. Na veel overleg en onderzoek naar de wensen van de ondernemers, consumenten en anderzijds belanghebbende is er uiteindelijk besloten om op de woensdag en zaterdag de weekmarkt te herintroduceren. D66’er Melanie van der Horst was als stadsdeelbestuurder zeer betrokken en verheugd dat de markt eindelijk van start gaat.

De markt zal elke woensdag en zaterdag in het Gulden Winckelgebied (nabij het Bos en Lommerplein) staan. Op woensdag zal er iets meer nadruk liggen op non-food en op de zaterdagen meer op voedselwaren en delicatessen. De fractie hoopt op een grote opkomst en veel klandizie voor de ondernemers. Niet alleen omdat het erg leuk is om op een markt rond te struinen maar ook omdat een markt veel goeds kan doen voor de sociale cohesie en leefbaarheid van de buurt.