Wie wordt dé Almeerse conciërge van 2022?

D66 Almere organiseert voor de tiende keer de verkiezing van de beste school-conciërge van Almere. Jaarlijks wordt deze succesvolle verkiezing gehouden om extra aandacht te geven aan deze onmisbare medewerkers op de scholen.

Conciërges onmisbaar

“Conciërges vervullen een onmisbare functie op scholen. Zij zorgen ervoor dat leerkrachten zich kunnen focussen op het lesgeven en zijn een belangrijke steun voor leerlingen. Ieder jaar is deze verkiezing daarom weer een feest. Niet alleen door de vele mails, met soms ontroerende verhalen van kinderen, die we ontvangen maar vooral ook de uitreiking van de inmiddels beroemde beker op de school zelf.”, zegt Spencer Alberg, raadslid van D66.

Tiende keer verkiezing conciërge van het jaar

D66 Almere organiseert deze verkiezing inmiddels al voor de tiende keer. “Scholen reageren altijd met veel enthousiasme op onze oproep. In de mailtjes die wij ontvangen lezen we hoe belangrijk deze mensen zijn op school. Zij verdienen het om in het zonnetje gezet te worden”, aldus Alberg.

Omdat niet iedere school een conciërge heeft is het ook mogelijk om de vrijwilliger, ouder of docent te nomineren die een belangrijke steunpilaar is op school.

Doe mee:
nomineren kan t/m
vrijdag 27 januari 2023!

Leerlingen, ouders of collega’s kunnen vanaf nu hun favoriete conciërge nomineren door briefjes, tekeningen of steunbetuigingen te mailen naar: [email protected] (zonder de puntjes op de e)
De motivatie kan bestaan uit een anekdote of een verhaaltje. Het gaat niet om de hoeveelheid maar om de inhoud. Nomineren kan tot en met 27 januari. Daarna zal een jury een top 3 bekendmaken. Op vrijdag 10 februari wordt de winnaar bekend gemaakt en zal de inmiddels beroemde beker uitgereikt worden.

Eerdere winnaars

Eerdere winnaars: Frank Kroon van de Bongerd (2021), Dennis van der Kolff van de Columbusschool (2020), Irma  Schwab van IKC De Aquamarijn (2019), Roland Niels van de Bombardon (2018), Heiko van de Wal van Sterrenschool De Ruimte (2017), John Hinten van de Vrije School Raphael (2016), Ed van Beek van basisschool Aurora (2015), Ron, Bertus en Simon van Stad College (2014) en Dragan Zita van KBS ‘t Zonnewiel (2013)