Wisseling in D66 fractie, de tandem blijft.

Tijdens de D66 kerstborrel afgelopen december kondigde D66 fractievoorzitter Alexander van der Graaff zijn afscheid aan als raadslid. “Het raadslidmaatschap kost veel tijd en energie. Zeker wanneer er een andere balans nodig is in mijn privéleven, passend bij een nieuwe levensfase”, vertelde hij.

Wisseling tandem

“Vanaf maart 2018 zit ik voor D66 in de gemeenteraad. Een avontuur dat ik nooit had willen missen. Als kleine fractie hebben we invloed en op bepaalde punten bepalen we zelfs de toon. Het is dankbaar om bij te dragen aan besluitvorming die zoveel mensen in onze gemeente raakt, ik heb dat altijd naar eer en geweten gedaan.” In de raad van maart wisselt Alexander van plek met fractievolger Jeroen Hollema.

D66 geluid blijft klinken

“Ik ben blij dat we het D66 geluid kunnen blijven laten horen in de raad”, aldus Jeroen. “Voor mij is dat een open en vooruitstrevend geluid. Maar ook het durven bespreekbaar maken van zaken, zoals dat het logisch is om voor een nieuw zwembad een locatie tussen Aalten en Dinxperlo te zoeken, zegt Jeroen. “Deze ronde gaan we als tandem zeker samen afmaken”, vervolgt Jeroen.

Aanvulling fractie

“De komende tijd gaan we nadenken of we over twee jaar weer mee kunnen doen aan de verkiezingen. Hoewel we een trouwe en betrokken achterban hebben, is nieuwe aanvulling bij de fractie welkom. Een noodgedwongen verhuizing naar een andere gemeente, het tijdsbeslag van jonge gezinnen en het ouder worden spelen ons parten. We willen graag het D66 geluid voor onze gemeente behouden”