Wat staat er in november op de raadsagenda?

In de raadscyclus van november staan drie onderwerpen op de agenda.

Zonneparken op land
In de eerste plaats wordt er gesproken over de mogelijkheden van zonneparken op land. Zowel in de beeld- als de oordeelsvormende vergadering vond een levendige discussie plaats over de voors- en tegens van zonneparken op landbouwgronden.

Afvalverwerker Aalbers
Een onderwerp dat ook tot flinke discussie leidde is de komst van afvalverwerker Aalbers, die op het nieuwe bedrijventerrein Westrand aan de Zomerweg is voorzien. In de beeld- en oordeelsvorming was er uiteindelijk een ruime meerderheid van de raad voorstander van doorgang van de plan Aalbers, waarbij in de besluitvormende raad van 29 november uiteindelijk een definitief besluit zal worden genomen. D66 was als enige fractie kritisch op de bijgevoegde stukken, maar zal uiteindelijk ook dit voorstel positief beoordelen en liet in de oordeelsvormende raad een uitgebreide discussie achterwege.

Bestemmingsplan kern Lintelo
De gewijzigde vaststelling van het bestemmingsplan Kern Lintelo voor de aanpassing van Gendringsweg 27-29 leidde tot weinig discussie in beide vergaderingen. Uiteindelijk gaat dit stuk als stemstuk naar de besluitvormende raad van 29 november.