Mijn eerste raadsvergadering als raadslid en meteen een bomvolle agenda.

Stappen en trappen

Prachtige plannen, zoals nieuwe woningen en nieuwe natuur in het buitengebied en IJzerlo. Of het voorstel – van CDA, CU en D66 – om te kunnen trouwen op een romantische locatie, zonder extra kosten. En het waardevolle debat over nieuw beleid voor mobiliteit, met voorrang voor ‘stappen en trappen’ inclusief minder validen, maar ook goede verbindingen over de grens.

Inkoop zorg mislukt

De meeste aandacht ging uit naar het debat over de mislukte gezamenlijke inkoop van zorg door acht gemeenten. Alleen in de Aaltense raad was er hierover een openbaar debat en niet achter gesloten deuren. De inzet van D66 was helder, dit is een regionaal probleem, dat we alleen samen regionaal kunnen oplossen. We hebben gepleit voor een onafhankelijke procesbegeleider die de spiegel kan voorhouden als er weer een waterig compromis is. De wethouder vond dat de raad voldoende geïnformeerd was dat ‘de beoogde transformatie  onvoldoende behaald werd’. Voor D66 is dat toch wat anders dan binnen een jaar tot de conclusie moet komen dat de hele inkoopprocedure opnieuw moet.