Maak échte keuzes voor toekomstig zwemwater

In de raad van afgelopen dinsdag 30 januari werd de startnotitie zwemwater behandeld. Hoewel onze fractie kon instemmen met deze startnotitie, maakten we ook enkele kanttekeningen.

Heldere keuzes

Daarop keken we eigenlijk terug op onze eerder aangenomen motie over zwembaden en die was helder: Maak voor de toekomst échte keuzes en doe niet van alles een beetje en uiteindelijk niets echt goed, zoals bij het huidige Walfort. Daar is bij het huidige binnenbad gekozen voor van alles een beetje en niks echt goed, waarbij het prachtige totaal is verwaarloosd. Bovendien ligt het Walfort inmiddels niet meer op een centrale plek in de gemeente, nu Dinxperlo ook onderdeel is geworden van onze gemeente.

Inzet D66

De inzet van D66 is helder: Er moet een nieuw en duurzaam doelgroepenbad tussen Aalten en Dinxperlo in komen, bijvoorbeeld bij Sportpark Zuid of bij IJzerlo. Recreatief overdekt zwemmen kan dan bij Bahia of Twee Bruggen. Het openluchtbad ‘t Walfort moet wat D66 betreft in de toekomst gekoppeld worden aan het nieuw te ontwikkelen vakantiepark naast ‘t Walfort, zodat het legendarische buitenbad in ere hersteld kan worden.