Bestemmingsplan kern Aalten

Afgelopen week werd er in de raad gesproken over een nieuw bestemmingsplan voor kern Aalten. In dit bestemmingsplan zijn allerlei nieuwe woningen mogelijk gemaakt binnen de kern; verschillende voormalige winkels en bedrijfspanden hebben nu een woonbestemming gekregen.

Toch had de D66-fractie eigenlijk wel wat meer had verwacht. Zo is nu in het voormalige pand van Messink en Prinsen wel bewoning mogelijk in de oude winkelruimte, zolang als deze wordt samengevoegd met de bovenwoning. Appartementen, beschut wonen en jongeren die samen een huis willen huren, zijn volgens het college niet mogelijk. D66 is ervoor om wel dit soort creatieve mogelijkheden actief te onderzoeken, om flexibel aan de woningbehoefte tegemoet te komen.

Kort na de raadsvergadering bleek dat het college wel enthousiast is over een initiatief voor beschut wonen op een enkel huisadres in Bredevoort. De fractie heeft het college uitleg gevraagd waarom dit in Bredevoort wel mogelijk is en in het voormalige pand van Messink en Prinsen niet. We blijven dit volgen.