Opnieuw aandacht voor veiligheid N318 Lintelo

De fracties van BBB en CDA vroegen in de meest recente raadsvergadering aandacht voor de (on)veiligheid van oversteekplekken over de N318 in Lintelo. D66 ondersteunt deze oproep van harte.

Twee jaar geleden vroeg D66 er ook al aandacht voor deze en andere oversteekplekken op de N318. Dit naar aanleiding van gepland groot onderhoud van de N318 door de Provincie. Toen werd aangegeven dat de uiteindelijke verantwoordelijkheid hiervoor bij de provincie Gelderland ligt. Wel zou er een onderzoek gestart worden en daarna zouden er mogelijk maatregelen genomen worden. Ondertussen is dit onderzoek afgerond. De Provincie wil een aantal landbouwverkeerhavens aanleggen en aansluitingen naar onverharde wegen afsluiten. Het verbeteren van de fietsoversteekplaats is voor de Provincie geen prioriteit. D66 vindt dit teleurstellend.

D66 blijft samen met andere fracties duwen op dit onderwerp, zodat het onder de aandacht blijft van de nieuwe wethouder en de provincie.