Verrast door uitslag verkiezingen

De verrassing was groot toen de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen bekend werd gemaakt. Niet alleen hebben we er een tweede zetel in de raad bij gekregen, ook zijn Marita en Marieke met voorkeursstemmen op plaats twee en drie van de lijst terecht gekomen.

D66-fractie Aa en Hunze

Beeld: Herman van Oost (Persbureau Drenthe)

Voorkeursstemmen

Marita de Groot uit Gasselternijveen en Marieke de Vries uit Annen stonden beide voor het eerst op onze kandidatenlijst en hadden er niet op gerekend dat voor hen meteen een actieve rol binnen de gemeentelijke politiek zou zijn weggelegd. ‘Kennelijk willen veel van onze kiezers vertegenwoordigd worden door een vrouw’, aldus Marita de Groot, ons nieuwe raadslid. ‘Voor mij is dit een belangrijk signaal en om die reden heb ik besloten mijn benoeming tot raadslid te aanvaarden en deze mooie uitdaging aan te gaan. Ik wil graag een positief geluid laten horen en door goede samenwerking mooie dingen bereiken.’