Samenwerken in Europa en met de rest van de wereld

Ben je als ondernemer écht vrij als je niet eenvoudig de grens over kunt? Als je als student niet kunt studeren in Italië of Duitsland? Als je Europese vrijheden nog niet overal worden erkend?

Europa brengt ons vrijheid, vrede en welvaart. Na jaren discussie over meer of minder Europa, moet het gaan over welk Europa we willen. Wij willen een sterk Europa dat de grote uitdagingen van nu aanpakt. Dat samen het de klimaatcrisis bedwingt. Een vuist maakt tegen de macht van China en Rusland.

Opkomt voor Europese waarden bij techreuzen als Facebook en Google. Opkomt voor democratie en rechtsstaat, binnen en buiten ons continent. En we bieden vluchtelingen hier een veilig thuis.

In een al maar polariserende wereld zoeken wij naar samenwerking, verbinding en begrip. Dat vraagt een sterk Nederland in het hart van Europa, met een blik op de wereld. En om de bescherming en versterking van de internationale organisaties die onze rechten en vrijheden bewaken, zoals de EU, de Verenigde Naties, en de NAVO.