Onderzoek alternatieven bevoorrading Molenslag

D66 Westland wil dat er eindelijk eens serieus werk gemaakt wordt met de strandopgang bij Molenslag. “Het strand is moeilijk bereikbaar voor hulpdiensten, mensen met een beperking en gezinnen met kinderen, maar ook de bevoorrading van de strandpaviljoens is een hele uitdaging”, zegt fractievoorzitter Benjamin Hofland.

Om dit probleem op te lossen nam de raad drie jaar geleden een motie aan om bij Molenslag een hellingbaan aan te leggen. Bevoorrading zou dan niet via het strand of de fietspaden hoeven te gaan.

“Het idee van de hellingbaan is natuurlijk prima, maar het college meldde al dat de uitvoering moeilijk is vanwege de stikstofproblematiek en de bedreigde zandhagedis die in het gebied leeft”, aldus Benjamin Hofland, “het is dus tijd om ook alternatieven te onderzoeken en dit totaalplaatje te bespreken met de raad.”

In een motie vraagt D66 om verschillende bevoorradingsmethoden te onderzoeken, niet alleen de hellingbaan, maar ook een cargodrone en een goederenlift. “Het duurt nu al drie jaar en het is hoog tijd om een oplossing te vinden voor mens én natuur”, aldus Benjamin Hofland.
De motie wordt op 6 oktober besproken in de raadscommissie en drie weken later stemt de gemeenteraad erover.

Beeld: D66 Westland