D66 start zelf met vergroenen gemeente

Dinsdag 1 maart was het drie maanden geleden dat D66 Westland ‘Het groot Westlands vergroeningsboek’ overhandigde aan wethouder Snijders. Tijdens deze overhandiging beloofde de wethouder een quickscan te doen om de door Westlandse inwoners aangedragen locaties voor bomen te onderzoeken.

Benjamin Hofland plant een boom in Wateringen Beeld: D66 Westland

Oorverdovend stil

“Sinds de overhandiging op 1 december is het oorverdovend stil gebleven”, stelt fractievoorzitter Benjamin Hofland, “wat ons betreft té stil en daarom zijn we zelf maar gestart en staat er nu een eerste boom op één van de locaties uit het boek.”

Wateringen

De boom is geplant in Wateringen op de kruising van de Poeldijkseweg en de Harry Hoekstraat. De fractie heeft de gemeente geïnformeerd en verzocht om nou eens haast te maken me de quickscan.

Zure wethouder

“De reactie van de wethouder was vanaf het begin af aan al zuur. Hij wees op voorhand al locaties af omdat die niet van de gemeente waren”, aldus Benjamin Hofland, “inmiddels heeft onder andere de provincie Zuid-Holland laten weten positief tegenover het planten van bomen te staan. Alle seinen staan dus op groen voor meer groen!”